torsdag den 11. november 2010

Slut fideli fut dut

I dag var min sidste dag paa skolen, saa hele denne uge har bare vaeret fuld af spas og leg og andre userioesiteter, hvilket har vaeret virkelig hyggeligt. Alle eleverne har vaeret rigtig soede, nogle af dem holdte afskedsfester og havde koebt en masse slik og andre skrev soede farvel breve og gav gaver. Det gik alt sammen lige i hjertet! I dag havde vi et lille talent show-off hvor der blandt andet var en dreng der kunne beat-boxe og en pige der kunne spille mundharmonika, rimlig seje elever jeg havde mig der. Det er helt trist at taenke paa at jeg nok aldrig kommer til at se dem igen, oev oev.

Det er underligt at mit frivillige eventyr nu er slut, det er virkelig gaaet staerkt lige pludseligt, men saa igen alligevel ikke, der er sket saa meget. Men jeg glaeder mig voldsomt meget til de mange "ufrivillige" eventyr jeg har foran mig nu, det bliver da awesomely sweet! De naeste 17 dage skal jeg tulle rundt i Vietnam sammen med den svenske Amanda. Eller tulle er maaske saa meget sagt, vi skal se en voldsomt masse templer, grave, ruiner og andre gamle smukke ting, saa "rask trav" er nok et mere rammende udtryk. Vi skal foerst til Hue, en meget historisk lille by i midten af Vietnam. Derefter til Hoi An hvor jeg allerede har vaeret en gang, hvor der er smukke bjerge og selvfoelgelig masser af smaa skraedderbikse. Derefter til Dalat, fra Dalat til Ho Chi Minh City og herfra til Mekondeltaet og derefter til en lille oe der hedder noget i stil med Phu Quouc hvor man kan snorkle og dase og derefter tilbage til HCMC og derfra til Hanoi. Vi kommer hjem om aftenen d. 28. november saa jeg har lige et par dage til at slappe lidt af inden jeg skal hente skoenjomfruen Ida i lufthavnen d. 2. december. Vi bliver i Hanoi et par dage for at fejre Ida's foedselsdag og for lige at vise hende den kaotiske hovedstad inden vi tager til Laos hvor der efter sigende skulle vaere lidt mere stille og roligt hvilket jeg ser frem til!

Da vi stadig kun er teenagere har vi ikke planlagt saa meget endnu, men jeg ved dog at vi skal til Thailand efter Laos og derfra ogsaa en smut gennem Malaysia. Min kaere soester var saa rar at fortaelle mig at der lige nu er kaempe vulkan kaos i Indonesien, saa vi maa lige se om Bali naar at blive tilgaengeligt inden januar. Ellers skulle der nok vaere masser af andre ting at bruge lidt ekstra tid paa inden vi tager til Borneo og Hong Kong. En af de andre laerere har inviteret os til hendes bryllup d. 10. februar saa vi vender tilbage til Hanoi deromkring. Mmm, det er ikke daarligt med saadan et par maaneder i kikkerkten! Der er sikkert internet paa nogle af de hostels vi skal bo, saa jeg vil proeve at update jer lidt en gang imellem. Nu vil jeg gaa op og pakke alt mit rod sammen...

Kan i have det herligt, jeg savner jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar