fredag den 5. november 2010

The mad potter

Vaer hilset!
Jeg beklager at jeg ikke er saerlig god til at skrive regelmaessigt, men her kommer lige en lille update siden sidst! Sidste loerdag hjalp alle os friske frivillige her fra huset med at lave en Halloween fest paa en folkeskole. Der var et pro design-crew der havde malet flotte og blodige telte sa vi hjalp egentlig bare med at pynte op og bidragede ellers med begivenheder som at pakke en af vores venner ind i toiletpapir saa han kunne jage de hvinende boern, lavede sjove graeskarmaend og ellers bare hygge rundt. Selv samme dude som blev pakket ind i toiletpapir lavede ogsaa et beatbox nummer (med munden) med en vietnamesisk pige, hvilket jeg personligt synes var ret sejt.

Dagen efter tog jeg paa klassetur med den soede klasse der havde invieteret mig med. Det var virkelig sjovt at opleve og det var en rigtig hyggelig dag. Jeg var noedt til at staa op kl. 6. for at vaere paa skolen til tiden. Busturen stod selvfoelgelig paa karaoke paa den lille skaerm forest i bussen (lige foran mig) og daarlige komedier paa vietnamesisk, men det havde selvfoelgelig sin charme! Byen vi tog til var en rigtig hyggelig lille by der er kendt for dens talentfulde lerpotte-magere. Saa vi tog ind paa et lille vaerksted hvor vi fik hver vores dreje-fidus og en klat ler og saa ellers skulle udfolde vores kreative evner. Jeg synes personligt det er naesten farligt at beskaeftige sig med hastigt roterende ler, der i tide og utide kan finde paa at flyve af pladen mod uskyldige ofre! Men det hele gav god mening naar man saa de professionelle goere det. Mit potte / krukke fik dog et naesten autentisk, asymmetrisk middelalder-look, saa det saa jeg som en succes. Vi fik ogsaa lov til at male vores fine resultater, men da de ikke rigtig blev braendt ordentligt var de ikke saa funktionelle...

Denne uge har vaeret stille og rolig, jeg har vaeret en anelse syg, det er haardt at staa imod alle de fremmede bakterier naar man samtidig ikke faar sovet nok. Nu er det fredag (hvis i skulle vaere i tvivl kan i tjekke siden http://www.erdetfredag.dk/ ) og i aften skal vi ud og spise laekker is, da der er all you can eat buffet paa Fanny (en vaeldi fancy fransk looking iscafe). I morgen skal jeg underholde / distrahere Amanda i et par timer eller 5, mens hun faar en kaempe tatovering, saa det skal nok blive spaendende!

Nu vil jeg spise noget aftensmad, ellers er der jo ingen dessert og det ville vaere noget af et tab i dag..
Hav det gyldent!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar