onsdag den 27. oktober 2010

...en styk twist

Nu har jeg faaet ordnet en hel masse praktiske ting, som fx at betale min restskat, forlaenge mit visum, forlaenge min rejseforsikring (den mangler lige at blive betalt men ellers) og aendre min flybillet. Saa nu kan jeg helt fast sige at jeg vender tilbage til Koebenhavns lufthavn d. 23. februar, jeg skal lige have afluret tidspunktet paa den meget besynderlige billet / kvittering som jeg har faaet. Et andet lille twist i den hidtidige plan er at jeg om ca. 2 uger tager paa en lille tur med den svenske Amanda ned gennem Vietnam. Vi skal med en masse natbusser, se historiske, naturlige, underlige og fascinerende ting og skal ogsaa rundt paa nogle af oerne ud for den sydlige kyst hvor der ogsaa skulle vaere rigtig spaendende, her skal vi blandt andet snorkle. Amanda har et vist flair for planlaegning saa hun har lavet en meget udfoerlig plan i word, der ganske vist er paa svensk men jeg skal gerne sende det til dem der gerne vil vide hvad vi laver.

Vi tager afsted d. 12. november og kommer tilbage d. 28. november. Saa derfra har jeg lige et par dage inden Ida kommer flyvende fra Danmark for at tage paa eventyr med mig. Vi skal vist ogsaa have lavet os en lidt mere fast plan snart, men indtil videre lyder planen nogenlunde saadan her: Hun kommer d. 2. december til Hanoi, derefter rejser vi (tror jeg) ned gennem Laos til Cambodia og fra Cambodia til Thailand hvor vi vist skal holde baade jul og dansk nytaar. Derefter rejser vi til Indonesien, hvor mange af oerne er endnu uvist men vi skal i hvert fald til Bali til nogle laekre strande og noget surf. Derefter vil vi gerne til Borneo og kigge paa regnskove og orange aber. Hvis der er tid kunne et smut til Filipinerne ikke vaere helt daarligt inden vi tager til Hong Kong omkring starten af februar for at fejre kinesisk nytaar. Derefter vender vi tilbage til Hanoi. En af de andre laerere paa min skole skal giftes d. 8. februar saa vi skulle gerne vaere tilbage inden da. Derefter er planen aaben indtil vi skal hjem hhv. d. 22. og 25. februar, men et sidste smut til Hoi An for at faa skraeddersyet noget toej kunne jo ikke vaere helt skidt! Ihh, jeg kan naesten ikke vente, det bliver saa vold spaendende!

Og nu er det hele lige om hjoernet, tiden flyver om muligt endnu hurtigere afsted nu. Men det bliver nu egentlig ret haardt at forlade alle de soede elever paa min skole. Min yndlingsklasse (ja det er daarlig stil at udpege en yndlingsklasse, men det er kun mig der ved det og de er virkelig helt specielle), har inviteret mig til med paa en tur de skal paa denne soendag til en lille landsby hvor de laver lerpotter, og hvor vi vist nok selv skal proeve at lave potter. Det varmer goer det, og jeg tror det bliver rigtig sjovt hvis det bliver. Man ved jo aldrig med teenagere og deres planlaegning, som min kaere fader har paapeget i flere aar, hehe.

Det var hvad jeg lige havde af nyt at fortaelle for nu!
Hav det smukt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar