tirsdag den 17. august 2010

En kort historie om naesten alt...

Jeg kan se paa de mails jeg faar at der er mangel paa praktiske oplysninger i mine blogindlaeg saa her kommer lidt om alt:
Jeg bor ca. 40 minutter udenfor det gamle kvarter i Hanoi hvor der er spaendende at vaere med mange smaa butikker og gode restautanter. Jeg bor i et treetagers hus hvor der er mange mennesker fra forskellige projekter her i omegnen. Det er rigtig sjovt at moede saa mange mennesker; mange af dem er her kun for et par uger af gangen hvorefter der kommer nye til. Der er virkelig folk fra alle baggrunde og alle med forskellige gode historier og oplevelser at berette om. Vi  moedes typisk til alle maaltiderne, der bliver kokkereret af en evigt glad lille dame der hedder mrs. Cuck, saa det er rigtig hyggeligt. Maden er altid ris med forskelligt tilbehoer, det er altid meget laekkert og varieret. Desuden har Vietnam de vildeste frugter saa jeg tager gerne hen og udforsker det lokale marked efter arbejdet om morgenen. Alt er super billigt og smager af himmel!

Naar vi ikke arbejder eller spiser tager folk tit til Hanoi hvor der er masser at lave, jeg skal ud og spise og i biografen senere med nogle frivillige fra huset og se inception, saa det bliver fedt. I weekenden skal vi opleve det vietnamesiske natteliv og forhaabentlig bade i billige drinks. Jeg har lige koebt nogle laerreder i en lokal kunstbutik saa jeg kan faa malet lidt en gang i mellem og ellers er der bare hygge-mode i huset naar vi har fri, nogle gange oppe paa bygningens flade tage hvor der er hyggeligt og med god udsigt.

Jeg har forliget mig lidt mere med projektet, og har fundet frem til at det vigtigste jo er at boernene er glade og det lader det til at de er. Man kan ikke se paa det hele ud fra et dansk perspektiv, for mange af disse boern ville bo paa gaden hvis ikke de var her. Der er gode boligforhold i Peace Village og de faar god mad og har mulighed for at lege en masse og bliver moedt af venlige frivillige folk hver dag saa det er altsammen godt. Der er lige kommet 20 nye mennesker fra en workcamp, der hjaelper i haven for tiden saa vi faar hoestet en ordentlig roevfuld graes paa ingen tid hver dag i oejeblikket.

Saa for at opsummere, jeg er glad, har det godt, er maet og alt gaar som det skal. Jeg er helt pjattet med Asien indtil videre og glaeder mig ogsaa til at opleve mere af det hele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar