torsdag den 5. august 2010

In the Nam

Efter en meget lang flyvetur kom jeg frem til Hanoi og var allerede lidt forvirret over tidsforskellen. Jeg kom frem ca. kl 4 dansk tid og var ret smadret efter kun et par timers soevn i flyet, men i Hanoi var klokken 9 og jeg havde stadig masser af dag tilbage og mange indtryk at fordoeje. Allerede paa vejen fra lufthavnen til projektet fik jeg stiftet bekendskab med en rodet vietnamesisk infrastruktur og en sindsyg trafik. Mig og en anden pige koerte med en taxa der paa vejen blev stoppet for et rutinetjek af politiet sammen med en masse andre taxaer. De fleste politimaend sad og chillede i skyggen og det tog ca. en time foer vi maatte fortsaette.

Rigtig mange koerer paa scootere og der er ikke rigtig nogen trafikskilte og tilsyneladende heller ikke noget der hedder vigepligt saa det var en rimlig actionpacked tur frem til projektet der ligger et godt stykke udenfor centrum à Hanoi. Her er rigtig flot og frodigt og der er mange rismarker og smaa frugtplantager ved siden af vejene.
Folk virker meget venlige men deres interesse i fremmede er ogsaa lidt overvaeldende. Jeg har netop haft min foerste tur bag paa en scooter hvilket jeg ellers havde taenkt at jeg ikke skulle rode mig ud i, men cyklerne var optaget og jeg skulle ud og se hvor jeg skal arbejde. Jeg skal sandsynligvis arbejde et par timer i en have hver morgen og derefter vaere hjaelpelaerer i en klasse hvor der undervises i basismatematik eller broderi.
Jeg starter mandag saa det bliver spaendende. Her ved 13-tiden (klokken er 11 nu) skal jeg have vietnamesisk undervisning.
Desuden har jeg faaet mit foerste myggestik der er paa stoerelse med en lille golfbold - saa er i vist ogsaa opdateret med alt hvad jeg lige kan komme paa! 
Nettet hernede er lidt ustadigt men jeg vil proeve at holde siden opdateret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar