tirsdag den 31. august 2010

VN update

Tiden flyver af og til, og jeg tror vist det er paa tide med en lille opdatering. Naa, hvad er nyt siden sidst...
Vi fik udforsket nattelivet i Hanoi og saa at det var godt. Fredag var stille og rolig, vi havde lagt planer for loerdag dag, der blandt andet bestod af full body massage (sweet). Vi startede ogsaa et impulsivt band, da vi tilfaeldigvis kom forbi en musikbutik, der solgte sjove og billige instrumenter. Saa jeg er nu den stolte ejer af en bambusfloejte og et bambusklokkespil. Dog holder bandet en pause for tiden, eftersom vores medlemmer nu er i hhv. Danmark, England og Vietnam.

Loerdag var vi klar til en mere serioes bytur, der startede godt ud efter en times fri oel paa vores hostel (genial ide). Der er rigtig mange underlige barer i Hanoi men hvor er der ikke det? Vi fandt dog frem til nogle af de hyggelige ogsaa, blandt andet en meget hjemlig pub (a la River), der hed Polite pub, hvor de serverede Carlsberg og man kunne spille bordfodbold og pool. Ved 1-tiden hvor de fleste steder lukker bestemte vi os for at vi skulle paa karaoke-bar for at faa vores japanske ven til at foele sig hjemme, saa vi blev koert paa to scootere til en lurvet karaoke bar hvor vi fik vores eget vaerelse at synge i med bajere og snacks. Det var utrolig underligt og sjovt, og efter et par timer med Bee Gees (ja det var "How deep is your love"), Bruce Springsteen og alle de andre vaeltede vi i seng i Hanoi paa vores hoteller / hostels. Dagen efter stod paa frossen yoghurt og lidt shopping i lavt tempo.

Det var en form for farvelweekend eftersom mange af dem nu er taget hjem igen. Vi havde derfor et par dage her i huset hvor der var meget stille, men der er nu begyndt at komme nye mennesker ind igen. Lige nu er der kommet et par svenskere saa jeg kan stadig faa lov til at snakke lidt dansk selvom alle danskerne er taget hjem. Sidste uge var der en flok tyskere, saa der fik jeg ogsaa lige fundet lidt stoevet tysk frem fra skuffen. En meget underlig oplevelse med de kaere tyskere var en aften hvor vi saa en film. Det var "I Kina spiser de hunde", men den var eftersynkroniseret og uden undertekster saa jeg sad og kiggede paa Kim Bodnia, Nikolaj Lie Kaas og andre danske skuespillere i halvandet time uden at forstaa det mindste (de snakker meget hurtigt paa film)...

Ellers er der ikke sket det store, jeg havde mit foerste trafik styrt i dag, men der skete ikke noget andet end at min kaede paa cyklen nu ikke kan komme paa igen. I morgen er det Vietnams uafhaengighedsdag saa jeg har fri baade torsdag og fredag. Jeg skal ud og spise med Hin i aften og sove hos hende til torsdag hvor vi tager ud og ser hvad der sker i Hanoi paa en uafhaengighedsdag. Loerdag skal jeg med hende og hendes familie til hendes hjemby saa det er jeg meget spaendt paa.

Det var alt jeg lige kan komme paa for nu! You stay classy planet earth.

1 kommentar:

  1. lyder som om du hygger dig derovre, lyder virkelig som en fed late night-karaoke bar! Fler af dem i danmark :)

    Af ren nysgerrighed har projektet du arbejder hos et website, eller et sted på nettet hvor man kan læse/se lidt om det?

    SvarSlet